Automomia administrativ – fiscală, reforma obligatorie şi logică a țării noastre.Cine ne ține pe loc?
2020. 05. 06. 17:34:12
Voi începe acest material cu o constatare facuta de Răduț Cristian şi completată de mine, urmare a unui dialog mai amplu avut cu el, despre soluția pentru iesirea din această nedorită stare …Totodata trebuie să spun, că baza inspirației pentru acest material, mi-a venit ca urmare a răspunsului pe care i l-am dat lui Sabin Gherman, invitat la Agenda de Mureș.
Manipularea este atât de generalizată în România și „înghițită” de populație încât, dacă ajungi să îți pui întrebări și să gândesti altfel, ești catalogat drept adept al „Teoriei conspirației” ori al „Separatismului etnic”. Filtrul rațiunii şi implicit al națiunii se dizolvă în conformism. “Somnul raţiunii şi implicit al națiunii naşte monştri”…
Personal, am o mică dar importantă remarcă….
Dacă dorim cu adevarat o reformare a țării la toate nivelurile, trebuie sa pornim de la fundația administrației. Trebuie să pornim de la regionalizarea şi autonomia administrativ-financiară.
Deşi poate ar fi sănătos, nu cred că trebuie să pornim neapărat dezbaterea de la argumente istorice, pentru că nu se mai încheie niciodată disputa şi atunci, pragmatic vorbind, nu se vor mai incheia divergențele, pierzând practic esențialul.. Noi trebuie sa avem în vedere în primul rând prezentul şi mai ales incapacitatea de adaptare a României la principiul subsidiarității, care stă la baza înființării Uniunii Europene.
Noi trebuie să explicăm oamenilor ce înseamnă ca puterea să fie la comunităti, mai ales in acest context politic european, pe care cu drag l-am îmbrățişat. De aici vine, în special, neperformanța noastră la noi acasă dar şi în UE.
Trebuie să ne asumăm cât mai urgent, cu curaj, o retorică pragmatică despre beneficiile descentralizării. Să forțăm politicul de la Bucuresti, de aici din Transilvania, dar şi din Moldova ulterior, cu argumente solide, care sa nu aibă componenta etnică în prim plan, despre exemplele europene de urmat şi mai ales despre beneficiile pe care descentralizarea le aduce.
Abia apoi, vom putea discuta relaxat şi despre anumite argumente istorico – etnice. Trebuie să recunoaştem, că anumite personalități ale istoriei, simboluri create de istoria scrisă în regimul comunist, sunt adânc înradăcinate în conştientul şi subconştientul colectiv. Orice încercare de spulberare, cu argumente istorice sau de altă natură, a acestor mituri, la momentul actual, produc tensiune şi ne îndepărtează de adevăr.
Aceste aspecte sunt cunoscute de către Preşedintele României şi de către partidele centraliste din Parlamentul Romaniei, mai ales de către UDMR. De aici, în mod logic, deduc că ei nu vor reforma administrativă prin autonomie administrativ-fiscala….le place căldurica oferita de centralismul de Bucuresti.
Dacă discursul nostru, dragi prieteni, s-ar îndrepta mai mult pe latura pragmatică, pe concretul actual, sunt convins că rezultatele noastre ar fi mult mai bune.
Mergând mai departe, spun că, partea de componentă istorică în care intră şi cea etnică, vine natural, ulterior în discuție, sau poate să nu mai vină, ca să nu se creeze disensiuni , dar dacă se începe de la această componentă, nu vom face nimic, niciodată.
Pană la urmă simțim cu toții, în toate zonele țării, o apartenență la o zonă/ținut ori regiune istorică, cum simțim apartenența la țară, dar nu acesta trebuie sa fie imboldul principal pentru care ne dorim autonomia administrativ- fiscală.
Daca vom reuşi să venim cu o viziune de reorganizare administrativă, dupa vechile regiuni istorice, in cadrul cărora să existe ținuturi (de ex in Transilvania: Ținutul Târnavelor, Ținutul Câmpia Transilvană sau Ținutul Secuiesc sau în Moldova:Ținutul Bucovinean sau Ținutul Dornelor, etc ca unități administrative mai mici, după modelul german actual de exemplu, în cadrul unității administrative mari, care este Transilvania sau Moldova în acest caz), care sa aibe în vedere relieful, conectivitatea actuală, infrastructura actuală şi strategic deja preconizată, potențialul turistic/istoric, economic dar şi social-etnic ori de altă natură, atunci vom reforma cu adevarat România.
În aceste conditii, haideți să înțelegem, că va dispărea orice formă de separatism etnic. Practic, vom da şansa concurenței politice reale în acest Ținut Secuiesc dar şi în celelalte ținuturi nou înființate. UDMR ori celelalte partide centraliste, nu se vor mai comporta monopolist şi/sau inchizitor, cum se întâmplă acum şi cu PSD în Oltenia, pentru că doar proiectele administrative vor mai conta în ochii alegatorilor din acel potential ținut al Transilvaniei, Olteniei, Moldovei şi al României implicit.
Dacă întelegeti aceste aspecte, veți întelege şi că UDMR nu doreşte autonomia administrativ – fiscală şi nici etnică ori de alt fel.
Nu este nici o diferență între UDMR si PSD ori PNL ori celelalte partide centraliste cu sediul central la Bucureşti. Toate au în comun un gen subversiv de conducere, venit din vechea securitate, cu oameni înrolați şi acum în aceste partide, care din păcate dau greşit direcția țării. Chiar e un fapt cumva ireversibil, … despre care am mai discutat şi voi mai discuta.
Ne-au luat ochii şi ne-au învrajbit cu disputa etnico-istorică, ca să ne îndepărteze intentionat de adevăr. Eu nu-i bănuiesc în aceşti 30 de ani, pe toți jurnaliştii, ori pe anumiți cetățeni agitatori manipulați, cum dealtfel am avut şi eu în familie, că ar lucra pentru vreo forță nevazută. Chiar cred că unii şi-au dezvoltat în timp retorica, în sensul acesta istorico- etnic, crezând că aşa vor convinge, ori pentru că sunt fini cunoscatori ai istoriei reale sau din chiar pură convingere, crezând cred, în mod eronat, că aceasta este soluția optimă de comunicare despre acest subiect.
Trebuie să ne trezim, să înțelegem şi să apreciem că unii istorici şi jurnalişti au încercat tot timpul să ne lumineze, chiar şi în perioada când nu înțelegeam nimic, dar este mult mai important să fim pragmatici şi să facem ce trebuie făcut ACUM pentru VIITOR.
Din păcate, securiştii din partidele centraliste, ne-au reamintit de fiecare dată că trebuie sa ne fie FRICĂ sa gandim ori să acționăm…şi chiar ne-a fost ….Ne-am învrajbit ori de câte ori au vrut ei…
Toate acestea, sunt principalele motive pentru care inițiativa dezbaterii despre acest subiect esențial, căruia i se datorează subdezvoltarea noastră, trebuie să înceapă de la românii etnici români nu de la români etnici maghiari sau secui. Tocmai pentru a nu se interpreta că, componenta istorico – etnică este primordială, pentru a se înțelege că celelalte componente care țin de realitatea administrativă a zilei, sunt cele mai importante.
Primul pas, este conştientizarea, la care văd că foarte mulți oameni de bine pun umărul. Soluția este la noi, dragi prieteni, în familiile noastre şi în comunitățile noastre.
Haideți să înțelegem şi faptul că funcționăm ca şi Întreg, să ne unim, să promovăm sincer, dezinteresat, dintre noi, tot ce este mai valoros în localitățile noastre şi astfel, natural, prin forța binelui indus local şi ulterior natural şi național, în câțiva ani, sunt sigur că iesim curați şi prosperi din această stare.
Asta voi propune eu, astăzi, Oamenilor Liberi, în calitate de candidat ales la funcția de Preşedinte al Consiliului Județean Mureş: Începerea dezbaterilor pentru proiectul Oamenilor Liberi, Proiect de Reforma Administrativă şi Constituțională a Țării.
Începeți să construiți în comunități ! Veniți alături de noi! Folosiți cu încredere platforma noastră civică şi faceți-vă organizații libere la voi acasă!
Ovidiu Radian Vasu
Autorul este canditatul pentru presedentia Consiliului Judetean Mures din partea Partidul Oamenilor Liberi
(Nethuszár)