În Ungaria comerţul cu amănuntul a scăzut cu 5,4 %
2024. 01. 08. 17:06:20
În Ungaria, în luna noiembrie 2023, volumul comerţului cu amănuntul, conform datelor brute şi a celor ajustate în funcţie de calendar, a scăzut cu 5,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Volumul vânzărilor ajustate în funcţie de calendar a fost cu 0,6% mai mic în comerţul cu amănuntul al produselor alimentare şi în magazinele mixte, cu 3,9% mai mic în comerţul cu amănuntul al produselor nealimentare şi cu 21,4% mai mic în comerţul cu amănuntul al carburanţilor. Conform datelor ajustate sezonier şi calendaristic, volumul vânzărilor cu amănuntul a crescut cu 0,8% faţă de luna precedentă, a anunţat, luni, Oficiul Central de Statistică al Ungariei (KSH). Volumul vânzărilor în magazinele alimentare mixte, care reprezintă 77% din vânzările cu amănuntul de produse alimentare, a rămas neschimbat, în timp ce volumul vânzărilor în magazinele de produse alimentare, băuturi şi tutun a scăzut cu 2,6%.
În comerţul cu amănuntul nealimentar, vânzările de produse farmaceutice, articole medicale şi parfumuri au crescut cu 3,5%. Scăderea s-a constatat la bunuri second-hand, cu 4,1%, la cele de cărţi, calculatoare şi articole diverse cu 5,1%, la cele de mobilă, magazine electro-tehnice cu 7,8%, în magazinele mixte de produse industriale cu 9,2% şi la cele de textile, îmbrăcăminte şi încălţăminte cu 9,9%. Volumul vânzărilor în benzinării a fost cu 21,4% mai mic decât în aceeaşi lună a anului precedent.
În perioada ianuarie-noiembrie a anului trecut, vânzările cu amănuntul, excluzând efectele calendaristice, au fost cu 8,7% mai mici faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Volumul vânzărilor a scăzut cu 5,3% în comerţul cu amănuntul cu produse alimentare, cu 6,8% în comerţul cu amănuntul de produse nealimentare şi cu 21,1% în comerţul cu amănuntul de carburanţi, potrivit Oficiul Central de Statistică al Ungariei.
SURSA: MTI
(Nethuszár)